27 maj, 2009

Väx...

..väx, väx, väx!



I helgen har det hänt en hel del, speciellt här i trädgården.

Ett par körsbärsträd har satts innanför häcken längs vägen. Häcken är så låg fortfarande men tänker mig att träden kompletterar buskarna och insynsskyddar lite på framsidan.





Mannen har gjort ett land på baksidan där vi tänkt plantera massor av goa ätbara saker. Tänk att få plocka upp en rädisa och lägga på tallriken och veta att den kommer direkt från Arvslindans jord utan gifter.




Majsen ska bli spännande att se om man kan få. Vi är nämligen helt sålda på grillade majskolvar med smör och lite salt på.

Andra saker som vi väntar på är sallad, tomat, persilja, sockerärtor, jordgubbar och björnbär.





Planteringsstickorna Ni ser på bilden säljer jag på Sifferboden men går så klart att beställa (med just Dina planter..), då tar jag 40 kr för 5 stickor eller 10 kr/st. Maila mig så fixar jag det!
Hallen är nu laserad och klar. Fattas lister och karmar men tror att jag smyger in lite bilder imorrn ändå...

Inga kommentarer: