29 maj, 2009

Världens bästa fredag!



Nu Mona, har jag länkat! Jag vill vara med på ett hörn av boken...eller rättare sagt alla sidor i boken. Blir sugen bara man ser omslaget! Här kan Ni också tävla...
Tror jag ska ge mig ut och sätta lite fröer vi köpte här om dagen...



Här i lådan blev det lobelia och luktärt som kan få klättra upp för spaljén, vilken dag som helst!
Trälådan snickrade mannen ihop förra året av supergamla bräder vi hittade i uthuset.



Visst blir man alldeles LYCKLIG av alla dessa blommande (och icke blommande) växter och träd. Var uppe och gick i skogen förra veckan och lite varstans så rann det små bäckar med porlande vatten över stenarna som kantades med mjuk mossa som solen lyste ner på.
Jag blev så sugen att fixa en "egen liten bäck" här på gården. Undra om det skulle vara möjligt?



Nej, hörrni. Jag måste bli bättre på det där med prioritering. Springer mest runt och gör tusen saker samtidigt och så slutar det med att inget blir riktigt gjort. Nån som känner igen sig? Mannen brukar hjälpa mig med det och göra listor som jag får följa.
Kan erkänna (eftersom han inte läser bloggen) att jag brukar fuska med dem också och blanda lite ibland...kanske slå ihop några och göra dem samtidigt...men bara ibland...och bara lite..!
Nu ska Ni inte skvallra på mig, även Ni som är släkt med honom. Om Ni är tysta så får Ni komma och smaka världens godaste SNICKERSKAKOR... och kaffe, så klart!
Det har heller inte kommit nån hämnd för mailet... Jag väntar med spänning, ha ha!

Ät godis, gå i skogen, ta en Mojito med kärleken, häng ut tvätten, cykla, sola, gosa med katten!
Gör sånt som gör Dig LYCKLIG och ha en underbar helg i värmeböljan!

//Anna

PS Vi ska på FEST, ska bli skitkul!

2 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Anna!
Hi, hi känner så väl igen mig med att knappt hälften blir gjort. Speciellt inte om man blir sittandes vid datorn! Ha det så kul på festen!
Underbart att värmen kommer!!
Kram Susanne

MonaA sa...

Härligt att du är med i min lilla tävling, Anna! Jag håller tummarna för dig!
Och min nya frisyr, den får du se nästa gång det är frulle, vet tyvärr inte när och var, dock! Sussie ja, det är nog hennes tur!
Ha en underbar helg, du med, och ha så kul på festen!

Kraaaaaaaaaaaaam!
Mona