21 juni, 2009

Hallen igen...

Då var det MIDSOMMAR och tid för umgänge, sill och nubbe.
Aftonen tillbringades i Tansen hos svärisarna med supergod mat i lugnan ro, precis som det ska vara. Lite boule, kubb och knott emellan regndropparna men som senare ledde till solsken!





Midsommardagen hade vi bjudit hem några vänner till grillning.

Ibland är det tur att man får hem lite folk så man tar sig i kragen och städar och fixar iordning i hemmet. Tiden har prioriterats till annat på sistone så det var ett bobmnedslag att rensa bort. Underbart nu när det är gjort och jag kan erkänna att det är en piska jag behöver...

Kvällen blev kalas! God mat så in i bomben...igen! Trevligt sällskap i form av mannens vänner från förr med fruar och barn. Tänk vad lyckat det kan bli ibland när det bara stämmer mellan ALLA! Till och med barnen hade jättekul och var dessutom i samma ålder. Jag har också fått lärt känna nya väldigt goa människor som det kommer att bli många fler vändor med, så vida dem inte fejkade totalt.. ha ha!



Jag har köpt en spikmatta till älsklingen! Han blev överlycklig! Jag förstår honom, för den är fantastisk. Den är dessutom köpt på Clas Olsson för 499 riksdaler...älskar Clas Olsson, dem har verkligen ALLT! Mamma fastnade för den lila (så klart) och det ska bli spännande och höra vad hon tycker.
Nu måste jag äta lite frukost med min sommarlovskille som snart har fyrkantiga ögon av tv-tittande medans mamma bloggar... Oops, mina är nog också fyrkantiga.

Hej hopp, blomknopp!

Inga kommentarer: