10 juni, 2009

Inspiration

Om Du följt bloggen ett tag så borde Du veta att jag har en Inspirationsbok. Den har en speciell plats i hemmet så att vi alltid ska veta var den är när man kommer på en idé man vill dokumentera. Alla borde ha en sån. Man kan ha den till att bara föra in sånt som gör en glad!



Just idag skrev jag ut en bild på en tapet "Chinese Rosegreen" som jag verkligen gillade. Skulle passa skitbra i sovrummet. Jag gillar den här "ljusblå lite åt det turkosa hållet"-färgen. Den är fräch och pigg och så är det en gladfärg! Funkar skitbra till både vitt och svart. Sen gillar jag det där lite galna att blanda in lite fler mönster för att göra en "skön röra", bara det kompar med färgerna.




En annan bild som fick äran att klistras in i Min Idébok är denna som är som en dröm! Totalt opraktiskt men ack så vackert. Man riktigt känner den här gamla huset-känslan som ändå är skitmoderna och nyrenoverat fräch. Helt j-a rätt!
Helt rätt ligger inte dammtussarna på golvet här, så man får nöja sig med att ha det på bild. Skulle däremot kunna tänka mig ett mattsvart lite slitet trägolv. Där funkar tussarna bättre...

Happy Tuesday!
och glöm inte att Välkomna regnet..

4 kommentarer:

Blogg by Maliin Stoor sa...

Ojojoj!
Svart golv.. I Like!!

Men som du nämnde HUR funkar det i längden?!?!

Nåja, fint för ögat!!


Må gott

Maliin

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, en sådan bok är toppen att ha! Jag borde ha en jag med, men jag har en mapp på datorn med bilder o dyl som jag vill komma ihåg, hade en likn bok med blommor nrä jag var yngre, har man receptbok borde man ha inredningstipsbok: ) Va kul att du hade samma känsla med gammalt hus och träd på gården.... och vilka häftiga Arvslindehästar!! Mari.

mini sa...

Jag vill hellre välkomna solen!!! Är trött på att frysa....
har du inskaffat nån spikmatta ännu?
kram kram//mini

Ingmarie sa...

Har välkomnat regnet en längre tid...tror jag?Hur blir man av med det....
Det där med dammtussar får man ta!
Skit man ser är inte så farlig som den man inte ser!

Kram o på återhörande,trevlig blogg