22 juni, 2009

Man ska ha..



HUSVAGN UTHYRES!
Vi har en Kabe Safir 590 XL, 7-bäddars om någon skulle vara i behov av en Sverigesemester med utrymme för STORA familjen... Hör av Er om Ni vill ha lite mer info!




Eftersom vädergudarna var lite vresiga under midsommar hade vi dukat i portlidret med kyrkbänkar, långbord, ljuskrona och en massa filtar och kuddar!
Minnena efter lördagen finns fortfarande kvar som Ni ser.
Även min majskille fastnade på bild (tjatade till sig ett kort med en pose han jobbat på länge..).
Måste bara få delge ett recept i grilltider!
Nåt att servera till grillat av alla slag och som står sig i kyl flera veckor...
Tapenad
2 delar svarta oliver
1 del gröna oliver
1 del soltorkade tomater
olivolja
vitlök
Häll allt i en mixer och kör tills det är en svart grynig pasta, ca 1 minut.
Som Ni ser är allt efter mängden man vill göra. Prova Er fram helt enkelt. Jag kan nästan garantera att det inte blir galet - bara GALET GOTT!
Älskar denna att doppa Foccacia i eller servera till grillat tilllsammans med creme fraiche om man tycker att smaken är för stark.
Lycka till!
Sprid gärna husvagnstipset till någon Ni känner som är i behov...
Solstrålar i massor till Er alla!
/Anna-stanna-sol-i-panna...

4 kommentarer:

Wilma sa...

Hej hopp!
Ja, vi har pratat om att ha en husvagn nu när vi ska riva stugan ocg bygga nytt... ska höra med gubben!

Anne sa...

Jag tycker ju det är så härligt med husvagn att jag har två. En liten 535 och en stoor villa vagn. Så jag sitter nöjd..;)

Kramizar Anne

Målargården sa...

Men, vilket härligt ställe att ha midsommar middagen på. Ett äkta gammaldags vangslider. Önskar att jag hade ett sånt men jag har en massa stall och lador så jag får nöja mig med det!=)
Tapenaden såg god ut, den skall jag ta och prova till helgen! Tack för tipset!
Husvagn är inte direkt min melodi men jag skall tipsa om jag hör någon som vill hyra en!=)
Ha dé!
Kram Eva-Mari

annaslantliv sa...

Jag har kompisar som är galna i husvagnslivet, helt frälsta. Och det är nog så, bara man kommer iväg. skönt att ha sitt och bara kunna åka dit man vill.
Själva ska vi på hotellsemester och då är det ju ett himla bokande och krångel med tider hit och dit. Men andra fördelar... FRUKOST!! ;-)

Kram anna