05 juni, 2009

Härlig dag!

Här om dagen var vi till en gammal dagisfröken till sonen och hälsade på. Jag hade textat på en bräda åt henne och passade på att få en rundvandring och fika!

Vilket hus!

Hur mysigt som helst. Till att börja med är kvinnan i fråga hur go som helst. Alltid glad och positiv och som Ni vet umgås jag bara med såna...

Hennes hem kändes precis likadant. Härligt och välkomnande.

Syr gör hon också, vilket inte är min starkaste sida, men gav mig en utmaning.







Jag fick nämligen vitt tyg av henne som hon tänkte skulle bli till fina gardiner hos mig.

Klart det ska bli! Nu kliar det i fingrarna!



Efter alla stopp på vägen hem fick det sista bli på Thaien vid Kupolen...





Hela familjen ÄLSKAR thaimat!

Vi har dessutom stående favoriter (så typiskt svenskt, med samma rätt alltså.. annars var det väl ganska exotiskt).


Mannens: Stekta nudlar med fläsk

Sonens: Kycklingspett med jordnötssås

Anna´s: Jätteräkor, kyckling, cashewnötter och grönsaker i cocosmjölk


Min rätt är den godaste, om det var någon som undrade... baserad på en helt opartisk, neutral test... Värd att prova!

När man dessutom får ett mål gudomlig mat två dagar på raken kan man även säga att det är bra priser.

Följer nog temat och gör en kyckling med sötsur sås till kvällen. Längtar redan!


Trevlig helg

/Matvraket även kallad Gourmet-Anna

1 kommentar:

Ingmarie sa...

Klart du fixar gardinerna!Ett tips i all välmening...klipp bort stadkanter om sådana finns på sidorna,det blir mycket bättre då!(har lärt mig av misstaget att inte göra det)
Jag är jättesugen på en sån vacker textbräda,men vilken text ska jag välja?????Funderar så det knakar!