29 juni, 2009

Loppis, ungar, sol, båt och...

Dra mig baklänges vilken helg!
Vilken värme, vilken vacker natur vi har här i Gagnef och vilka fynd vi gjort!
Har hunnit med så mycket så Ni kommer bara att få en bråkdel i detta inlägg.

Min mamma är världens bästa, på många sätt och vis!
När vi spenderade helgen i Götet var det sorgligt nog loppisdax på hemmaplan. Hade dessutom spanat in nåt jag VILLE HA!
Min gull-mamma överaskade mig och fyndade rejält! Inte bara uppfyllde min önskan utan lade till den här...



En bamsekorg till alla "ute-kuddar-och-filtar"! Hur fin som helst!
Det jag helst ville ha, som jag redan hade spanat in genom fönstret, var ett symaskinsbord!
En gammal Husqvarna med världens vackraste symaskin i. Funkar gör den också!
Fick den för ynka 200 daler.



Har fyndat ett bord också. En ursnäll bybo frågade oss om vi var intresserade av ett stort bord, vilket var precis vad vi letat efter. Nu är frågan..... vitt eller svart?
När vi ändå är i gång - golvet... vitt eller svart??



Det bästa av ALLT är att jag är stolt "mamma" till tre små kattungar! Kisse väckte mig i morse och visade på alla sätt och vis att nu är det dax! Hon lät mig inte gå en decimeter ifrån henne utan skrek och gick efter.
Jag har sett att hon "bäddat" i min garderob innan och öppnade dörren. Hon kravlade sig snabbt upp till översta lådan där hon lade sig längst bak, som jag trodde.
Ganska snart kom den första lilla krabaten ut, sedan nummer två och efter en stund kom den tredje och sista.
Det var så häftigt att få vara med och se allt. Filmade med min mobil men Ni ska bli överösta med bilder här på bloggen, så det så! Dem är så pluttiga och söta och det ska bli såååå roligt att få hem sonen så han får se dem små.
Nu ska jag gå och se om dem har hämtat sig efter första tuppluren på premiärmåltiden.
Vilken ära!

5 kommentarer:

Wilma sa...

Åh,inte visste jag att Katten varit ute på bus! Vad kul och spännande med 3 små nya liv i huset. Hur ser de ut?
Pyssla om mamsen med extra mycket gott nu så hon klarar av sina små.

Synd att jag inte visste att du spanat in en symaskin, vi har en som vi vill bli av med nämligen, fin men tar bara plats här. Hans fyndade den på loppis för "hundra år sen" för en femma!

Wilma sa...

Just ja!
Håller på ett grått golv och ett vitt bord. Svart blir så "dammigt" på en gång.

Ingmarie sa...

Håller med föregående talare,svart syns allt på speciellt med tre goa kattungar som jag vill se snart)
Tror att grått o lite btuten vit färg blir KANON!

Ha det i värmen!

Anne sa...

Jag är en älskare av svart men denna gången håller jag med de innan mig. Så jag håller på vitt..

Ha en go dag.

Kram Anne

MonaA sa...

Hej söta du! Vad kul med både fynden på loppis och kattungarna! Jag förstår att det måste varit häftigt att få vara med om en kattförlossning! Du måste berätta mer!
Det är ju inte utan att man blir lite sugen på en liten misse, men med min rått- och musfobi så klarar jag nog inte av att ha en katt som kommer hem med sina fynd och lägger dem på trappen eller i hallen, hua!
Jag tycker ju, om du frågar mig, att du ska satsa på vitt! Både på bordet och på golvet! Det är ju sååå fräscht med vitt!
Och hjärtat som du gjort till oss, jag är jätte-jätte-nöjd med det! Det är såå fint och hänger nu under vår dörrklocka! Kanon, tusen tack! Jag vill inte ha det på något annat sätt!
Jag har smörjt axlarna med aloe vera gel nu ikväll, tack för tipset!

Kram på dig!!
Mona