03 juni, 2009

L som i land och låda



Som jag berättat innan har vi försökt oss på lite odlingar i Arvslindan.
Mannen har ju gjort ett land där vi vilken dag som helst (...mm precis) ska sätta ner alla majsplantor vi lyckats driva upp.
Ser riktigt framför oss hur vi ska kunna ta våra egenhändigt odlade majskolvar och grilla dem varma då det landar en klick smör och lite salt... mums!


Något vi också är VÄLDIGT förtjusta i här hemma är jordgubbar. Har satt flera olika sorter så det ska bli spännande att se vilken som blir favoriten. Än så länge bor dem i zinkhinken och andra krukor tills dem också ska tryckas ner i landet. Vilket kommer att hända precis när som helst...



Fyndade denna gamla "kökshylla" för ett par dagar sen. Vet inte riktigt vad vi ska göra av den, om den faktiskt ska användas i köket eller kanske ute i bo´n.
Till min förvåning så gillade mannen den och kunde mycket väl tänka sig den i köket. Hmm... Livet är fullt av överaskningar!
Idag bjuds det på sol här hemma så det är nog till att fixa mormors bil som jag ska hjälpa henne att sälja... Då får man ju vara ute och samtidigt känna att man gör nytta.

2 kommentarer:

Wilma sa...

Jamen en sån kökshylla har jag också liggandes sen ett par år, tyckte den var fin och skulle ha den "nånstans"...
Problemet är att bestämma var, tänkte nog i vårt NYA kök, när det nu blir!

Ska mormor sälja bilen? Kanske man ska spekulera på då? Hmm...

Nyss hemkommen från op med K, vaken sen i natt, ska vila lite, gäsp!

Kram!!!

Anne sa...

De är väl helt bedårande underbara dessa kökshyllor. Jag fick en efter min mormor och kunde då inte se tjusningen med den... Gjorde maturligtvis mig av med den... Det ångtar jag ju bittert i dag...men,men...

Som sagt matreel lycka, den enda sanna. Visst var min mors-dagpresent fin. Det är ju tjusningen med vuxna barn..;)

Ha en go dag.

Kramen Anne