18 september, 2009

Höstgarderoben..

Fick HM´s katalog och blev lite sugen på ett par mysiga, höstiga saker.



Har alltid en gruvlig längtan till att få trycka på mig en mössa och dra på mig strumbyxor och sockor... ÄLSKAR hösten! Älskar vantar och sjalar!
Tyckte VÄLDIGT mycket om den här skjortan också!



Hittade riktigt mysiga leggings på Odd Molly´s sida. Dem hade verkligen fått till det med det lilla "strumpebandet" som är huuur charmigt som helst under den lilla kjolen...eller ja, lilla och lilla. Har man fyllt 30 så har väl både rumpan och kjollängden sänkt sig nån decimeter... Eller?


Bild lånad från Odd Molly

Men har Ni sett på maken vilka mamelucker!! Guuud så praktiskt och samtidigt fint, om Du frågar mig. Har under hela min uppväxt haft problem med blåskatarrer och njurbäckeninflamationer och annat skoj, då var det mamelucker som gällde om man ville hålla varmt! Nu för tiden har jag inga problem alls med dem rören. Aloe Veran neutraliserar Ph-värdet i kroppen så jag blir inte lika mottaglig. Bra va! Jag är helnöjd! Men mameluckerna tror jag åker på ändå... Kan säga att dessa är sju resor snyggare än dem jag hade i ull och var helt utan tänk på design, så nu är det en fröjd!


Bild lånad från Odd Molly
Nej Ni goa underbara människor. Nu ska det göras nytta!
Tror att det blir boden idag. Lite produktion och slipning. Älskar att vara ute i "verksta´n" nu när det är sån ordning och lättjobbat. Då blir man riktigt sugen att jobba! Fredag är det också!
Vår diskmaskin har pajat! Men vad gör väl det - Pengar har aldrig varit ett problem!
Ha en underbar FREDAG!

3 kommentarer:

Mioora sa...

Håller med. Härligt med hösten och allt stickat man kan ta på sig!

MonaA sa...

Jag älskar också hösten! Alla vackra färger, den klara luften...mmm, det får gärna vara kallt för min del. Jag är ju så varm av mig, så på sommaren tycker jag det är lite jobbigt när det blir för varmt!
Nu såg jag din kommentar om hästlampan, jag är inte såååå snabb, hihi!
Jo men du, visst vill jag fortfarande ha den! Men det är fint om jag får den till jul, just nu är det ingen panik. Har du tid så får du ju göra den, förstås, men annars är det ok om jag får den i slutet av året :-)!
Det där med tjejkväll låter jättemysigt! Vill också vara med, någon gång! Men nu i helgen hinner jag tyvärr inte...har lite att greja med där hemma...

Men snart måste vi ju ses iallafall!

Kram kram
Mona

annaslantliv sa...

Ja visst finns det mycket fint! Jag har köpt tjocka sköna tights och härliga benvärmare idag. Mysigt.

Eget är nog inget för mig, känns som det blir ännu mer jobb... Men ett kontorsjobb måste jag se mig om efter. Dags att kolla lite på platsbanken kanske.

Hoppas du får en underbar helg i solen.

Kramar!