09 september, 2009

Nya brädor

Nu tror jag minsann att det blir lite kurbits-varning...


Välkommenskylt - Sifferboden

Är väldigt förtjust i kurbits, om man inte överdriver.
Välkomsskylten ovan målade jag med ett nytt typsnitt och med mer mönster än jag gjort tidigare. Lite snirkligt, men kan passa på rätt ställe.

En väldigt go tjej har också beställt en dopbräda till sin dotter. Hoppas hon blir nöjd!
Det var lite betänketid innan det blev en skiss, kan jag säga. Texten har hon valt själv:
-"All because two people fell in love"



Nu ska jag göra lite fler brädor som ska med till Sifferboden på lördag då jag ska jobba mellan 11-14. Hästar tror jag minsann också att jag måste göra. Hästtavlor och hästar står också på beställningslistan till Turistbyrån.
Det är så roligt att dem är omtyckta! Ännu roligare när man hör att folk pratar om dem.
Vet Ni vad - jag har tagit hem en BAMSEHÄST! Den är enorm!
Till och med mannen säger att det kliar i fingrarna... Två till är under produktion, så snart har vi tre stycken att sätta klorna i...
Nu ska det målas!
Tjingeling - penselsving

2 kommentarer:

MonaA sa...

Mycket vackra brädor, Anna, du är fenomenal på detta! Hur går det med min häst, då :-)? Ingen panik som vanligt, men till jul vore det kul att ha den, om du hinner, hihi?

Den dopbrädan är hur fin som helst, fin text!

Nu ska här fixas lite!

Kram kram
Mona

Wilma sa...

Vilken fin dop bräda!
Är Wilma född förra hösten i september? Bra månad...haha!

Kram, ska susa iväg på hojen och äta lunch med en massa barn på dagis.
Isterband, urk!