24 september, 2009

Nygjort

Det är så roligt med sonen när han uppskattar både mat, matlagning och bakning.
När han kom hem från skolan här om dagen så frågade han om vi inte kunde baka Scones och äta till mellis.
Självklart!



Här i dagarna har jag också slipat och målat en av de STOOORA pållarna...
Svårt att uppfatta storleken på den men mankhöjden är 21, så det är en rejäl klump.





Nej nu ska jag hem till en kollega och planera lite inför helgens bravader. Om Ni bor i Gagnefs kommun har Ni nog inte missat mitt namn på planchen för Hälsomässan i Mockfjärd.
Ska bli riktigt roligt!
Ha det så länge!

5 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Scones, vad gott! Det får det bli till helgen här, min 5-åring hjälper gärna till med bak också.

Det var en rejäl pålle, så fin :)

Linda:)

Christina - Lantmusen sa...

Mums, det ser gott ut! Vilken fin pålle, vad duktig du är!

Gnistrande snö sa...

Tack snälla för din gulliga kommentar, jag blev så glad!

Kul att hitta hit, alltid lika roligt med nya bloggar. Vilket härligt uterum ni verkar ha i portlidret och så fint det måste vara med kyrkbänkar, kanske finns det fler bilder därifrån, får kika vidare här i bloggen :-)

Ha en fin fortsättning på helgen!

P. S 'Livet är underbart' är också en av mina absoluta filmfavoriter.

Kram
Katarina

Mariina sa...

Hej Anna!

Så härligt och inspirerande att dela ert liv och alla tips här på din sida! Hälsa och krama de dina så mycket och sköt om er!
Varma kramar från Mariina och barnensom är lediga från skola och fritids idag, när älsklings-Jocke jobbar.

Stina sa...

Scones som är sååå gott.:-) Kram