15 september, 2009

Inspiration och trappa

Hittade en brittisk butik på nätet som hade lite grejor som jag fastnade för.
Sidan kommer Ni till här och heter Lombok.
Just i den här bilden tittade jag på trappen som byggds in. Vi ska in med en trapp i Bönhuset men vet inte riktigt hur det ska se ut.
Tycker att idén att göra ett utrymme under inte är så dum. Förvaring brukar vara en bristvara.


Två sovrum ska det bli på övervåningen och då är jag sugen på en sån här...
Är otroligt facsinerad av jordfärgerna av äldre variant. Gulockra är en favorit och kommer säkert att få komma in i Bönhuset.
Rutigt golv med lite mer jordnära nyanser var absolut skitsnyggt. Detta från mässan i Stockholm. Gillar den höga panelen och hyllorna.



På tal om trappor, så var jag inne på spiraltrappa ett tag tills mannen talade om att det blir problem med att få upp grejor på öv. Hmmm, tänkte inte på det!
Är det nån som har nåt bra tips gällande en trappa från ett rum med 3,5 m takhöjd??
Jag vill ha förslag och idéer, om Du sitter på några.
Tack på förhand!

4 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Anna!
Mmm... Vilka härliga bilder du nosat fram...
Vi ses i kväll!!! Hela gänget härifrån byn kommer på tjejkvällen...
kram Susanne

nettan sa...

Jag har funderat, kliat mig i huvudet & funderat lite till :-)
Min pappa är uppvuxen i Borlänge & jag har farfar, fastrar & kusiner där men vi har ingen direkt nära kontakt. Jag har bott i Gävle i några år och jobbat som frisör, du har möjligtvis inte klippt dig där? :-)
Jag är född -83 men har två bröder på årgång 75 & 74...ringer det några klockor för dig?

Jag ÄLSKAR trappen på första bilden, så enkel & som sagt...väääldigt praktisk!!!
Mitt projekt här hemma i vinter kommer att vara trappmålning. Vi har en hemsk i furu för tillfället & jag får migrän varenda gång jag tänker på den, som tur är blir man ju hemmablind efter ett tag ;-)
I vinter ska den iaf slipas & målas vit :-)

Kram på dig!

Wilma sa...

Gillar den sista bilden, både färger och stil. Får lite "gammal väntsals- känsla" av den.

Trappan...? beror helt på hur rummet ser ut, storlek, form, vart den ska placeras. Svårt att säga utan att ha sett helheten och "känt av" rummet.

Blogg by Maliin Stoor sa...

Har själv trapp "provblem"..
Inte så lätt att lösa, vi ska ha en spiraltrapp upp till kontoret på Villa Stoor...

Kanske från trappfabriken i Rättvik..


Fin himmelssäng, by the way..


Maliin