06 oktober, 2009

F som i fynd och frukost

Igår var det dags för frukostflickorna att samlas hos Helena i hennes underbara, vackra, vita hem och njuta av en hejdundrandes frukost.

Ja, helt otroligt faktiskt. Vad sägs om naturell yoghurt med hemmagjord müsli, smoothie med färska bär, hemmbakt med gustafskorv, latte från nymalda creambönor, nybakta baugetter....







...som om inte det vore nog. Då kommer det fram en päron-äpple-hallon-paj med vaniljvisp!!
Tur man hade stretchjeans...



Efter en tur igenom det vackra hemmet var det dags att åka hemmåt.
Det var ett ställe jag gärna besöker igen.
För att se Helenas hem kan man titta på hennes blogg som hon sist hade via Mama här! Har följt hennes blogg ett bra tag men efter att ha lärt känna henne personligen så är det Helena irl som jag helst vill ha, så klart. Helgo tjej!



Tror Ni inte på 17 att man dessutom fick med sig ett par baugetter hem!
Dem satt inte alls fel med leverpastej och gurka innan jag drog iväg till utbildningen jag skulle hålla på kontoret.



Givande kväll med nya tjejer i teamet! Nya människor - ny energi.
Tänk vad lätt det är att hamna kvar hemma i soffan eller framför datorn istället för att ta sig ut i världen eller kanske bara på gården. Alltid är det nån man möter eller några fåglar som kvittrar till en. Så lite som behövs, för att sen ta ännu ett steg.
Tror att det är ganska vanligt ändå att människor bara kör sin väg till och från jobbet, har sin dag i veckan när det ska handlas och gör ingenting utanför den "vanliga gången".
Jag är själv livrädd för att stagnera, att inte fortsätta upptäcka nya saker och nya människor.
Funderar Ni aldrig på vad skillnaden är som gör skillnaden??
Det gör jag.

Bilderna är lite gamla auktionsfynd som vi gjorde här i somras och som fortfarande inte är upppackade...fy skäms. Ja, ja, angenäma bekymmer. Det positiva är att det blir julafton igen när man packar upp dem på nytt.
På tal om julafton så låg det också några vackra gamla julgranskulor i en av lådorna.
Lovar att komma med fler bilder...

Så länge önskar jag en TOPPENdag!

1 kommentar:

MonaA sa...

Åhhh, vad mysigt det lät med frulle hos Helena! Jag kan ju inte vara med på mysfrukostarna längre, jag har börjat jobba! Men kanske kan vi ses någon kväll istället allihop? Den 22. oktober planerar jag ett inrednings-home-party hos mig, men jag återkommer om det!

Kram goa du!
Mona