22 oktober, 2009

Gulockra

I mitt huvud går tankarna runt förjämnan. Inredning i Bönhuset!
Igår var vi uppe i huset och jobbade hela dagen. Till hjälp hade vi svärfar som tur var. Utan honom hade nog det här inte gått. Stackarn önskar väl snart att han inte var pensionär, så han hade nånstans att fly emellanåt.



Igår var det plintar som skulle gjutas. Jag hade inhandlat allt utom grus, som vi åkte på morgonen och lastade på ett ton för en hundring.
Sen var det bara att börja blanda. Tre spadar betonggrus, en cement och lite vatten.
Jädrar vilket flyt vi hade! Till och med sonen var med och hjälpte till. Riktigt roligt måste jag säga.



När klockan var närmare halv sju var alla plintar färdiga och alla 16 är klara för att axla reglarna som vi ska försöka få dit i helgen. Puh!
Kan meddela att träningsvärken har kommit, redan.



Idag är det städning som gäller!
Sen ska jag och sonen hälsa på våra två utflugna kattungar. Ska försöka komma ihåg kameran.



Idag har jag bilder från Sifferboden som ni kanske redan sett men det jag ville visa var en av mina favoritfärger - gulockra! Den är helt underbar och ger en varm, hemtrevlig känsla samtidigt som det är en cool färg. Kan bli lite matt på allt detta vita... Nånstans vill jag bryta helt!
Nej nu har färgen torkat... Har pimpat hallen en smula och nu ska krokarna upp!
Ha en fantastikt torsdag!

1 kommentar:

Lisa på Furutorp sa...

Hej Anna!

Kul att du gillar mina saker!
Vägglyktan har plats för ett blockljus, och är superfin.
Mormorsmattan kan du få i vilken längd du vill, och (nästan) i vilken färg du vill!
Hör av dig igen när du övertalat mannen...;)
Och välkommen in i butiken och kika på mattorna!

Må så gott!
Lisa på Furutorp