02 oktober, 2009

Lyx



Nu är det inte långt kvar till jul!
Hittade dessa två på Qvesarums som jag blev förtjust i. Gillade behandlingen på dem! Känns lite jul och pepparkaka, förstås.




Jag är så lycklig att vi har VED i bo´n.
För mig är nog såna saker mer värt än pengar.
Vi är heller inga människor som överkonsumerar, inga onödiga tekniska prylar eller prydnadssaker som bara kostar och uppskattas i några veckor.
Jag minns en tid i mitt liv då jag besökte IKEA flera gånger om året och köpte grejor för tusenlappar varje gång. Nu har jag blivit tvärt om. Tänker ofta både en och två gånger om jag verkligen MÅSTE ha.
Nej, gangsing är man ju nu och det passar väl bra ihop med mitt tänk på SPARA - inte slösa och ÅTERVINNING - inte kasta och köpa nytt.
Hur tänker Du?
Nu har vi proppfulla skåp, kyl och frys hemma i Arvslindans kök. Månadshandlingen är gjord!
I helgen ska vi försöka komma ännu en bit framåt i Bönhuset. Hål ska borras, stolpar ska gjutas. ByggMax kommer att göra sig en hacka i helgen igen...
FREDAG idag, hoppas Ni får en bra sådan!
Det ska jag ha!
Hej svejs!

Inga kommentarer: