16 april, 2009

Fynd

I tisdags var jag i Sifferboden och jobbade.
Det är så kul att det är jämn ström in till gårdsbutiken.



Passade på att fynda lite själv också.
På loppisen uppe på vinden fyndade jag ett par riktigt gamla böcker.
Jag kan bli så fascinerad av typsnitten i gamla skrifter. Tycker dem är så vackra.
För en tjuga var dem mina och fick fälja med hem till Arvslindan.



Kunde heller inte låta bli dessa Mårbacka som stod och lockade för en tjuga...
Älskar pelargoner och speciellt dessa!



Sen tror jag att jag är världens lyckligaste när jag fått upp två enormt vackra väggljusstakar. Helt gudomliga när dem är tända. Köpte två för att ha på var sida om köksbordet och fönstret och fick betala 160 riksdaler för båda...



Blev så förälskad i dessa så jag hoppas att det kommer fler till Sifferboden inom kort. Det fanns nämligen bara tre och den sista tog en av tjejerna som också är med i boden.
Så njut av dessa och håll tummarna för att det kommer in fler.
På rätt plats, rätt tid och till RÄTT pris! Ja jag tycks lyckas med det väldigt ofta...

2 kommentarer:

Fru Bes Blogg sa...

hejehj! är du med och driver sifferboden eller säljer du bara dina grejer??

Kram

Anonym sa...

Hej Anna och familjen!

Så mysigt att läsa dina inlägg och se alla fina bilder. Så roligt med Sifferboden också! Varmt lycka till från oss. Vi tänker på er! Pussa och krama varann från oss!

Mariina, Fia, Leo o Jocke