22 april, 2009

Rundtur



Detta blir sista rummet i serien "rundtur" för den här gången. Ni vet, man vill ju bara visa bästa sidan och på bloggen kommer inte alltid HELA SANNINGEN fram. Ytligt må hända men det är ändå jag som bestämmer vad Ni ska få se. Ni som varit här vet att det existerar tvättberg, disktäckande köksbänkar och papper i all oändlighet.



Här är ialla fall ett mellanrum som man hamnar i när man kommer upp för trappen. Väldig skillnad från när vi flyttade in då den gröna heltäckningsmattan stack i ögonen. En "skrubb" höll man dessutom på att ramla in i efter sista trappsteget. Den fick rivas med en nödlösning på att behålla en bärande stock, som bara ökar mysfaktorn tycker jag!
Skrubben är alltså där soffan står nu.



Kattens favoritställe är denna loppisfåtölj som vi fick för 50 kronor. Gammal men ack så bekväm! Ett stycke teddytyg har jag sytt ihop med en fleecefilt och blev en underbar pläd som landat här. Tanken är att jag ska klä om fåtöljen men tills dess får den ligga kvar.

Om man tittar noga ser man att det är en öppning bakom fåtöljen. Där inne är bastun, som går mer under kategorin förråd. Är ingen bastutjej utan mer prylsamlare...

Vill passa på att tacka mina Konstskoleflickor för en underbar kväll igår med en supergod middag! Ser fram emot nästa tripp i Gagnefs kommun med rundvanring till både Sifferboden, Bäsna trädgård och hemmet... Längtar redan!

Kram
/Anna

1 kommentar:

Bygatan sa...

Hej!

Vad fint ni fått till det!
Har hört talas om en inredningsaffär i Gagnef men har inte vetat vad den hetat, kanske det är sifferboden?

Min lavendel är köpt i Tällberg hos Millamollis. Den ligger vid järnvägsstationen, kostade 149:-.

Kramar Lena