20 april, 2009

Ny bräda och uppdatering

...på köket. Vi har bytt ut lampan, den gammla ljuskronan i trä, till en smidesstake.
Efter att väggljusstakarna kommit upp så passade denna grafitgrå smidesstake bättre.



Det är så vackert med ljus så jag skulle kunna fylla hela huset...



Väggljusstakarna var dem jag köpte i Sifferboden förra veckan. Jag är sååå nöjd med dem.



En bräda med beställd text har fått ett nytt hem i grannbyn.

"Dröm om morgondagen minns gårdagen lev idag"



Minns gårdagen, gör jag mycket väl! Sitter nämligen på jordens träningsvärk efter en kraftansträngning. Igår spelades det innebandymatch, mammorna mot pojkarna. Sonen hade avslutning för säsongen och en efterlängtad uppgörelse var nära...
Pojkarna trodde naturligtvis att de skulle vinna, men det var innan de smakat på mina takter i sporten. Innebandy är en favorit och även om taktik och kondition INTE är på topp eller ens över noll, så gav jag JÄRNET.
Efter blodsmak i munnen och jag trodde jag skulle kräkas lyckades jag ändå peta in tre på raken och några lyckade passar till mål.

Sonen är inte lika imponerad, men va gör väl det. Detta kan jag köra med året ut och frågan är om han ens glömt det till nästa säsong...

Ha en underbar måndag
/en sliten, men stolt, Anna

Inga kommentarer: