05 februari, 2009

Egypten



Nu vet jag nån som kommer att minnas en tripp...
För ett par år sen (eller tre) var jag och mannen till Hurghada med ett par goa vänner. Vi tog en sista minuten och hade ingen aning om vad vi hade gett oss in på. Vi hamnade på ett "få-stjärnigt" hotell som visade sig vara helt ok. En liten detalj är att i Hurghada finns ingen strandpromenad utan alla lyxhotell äger marken ända ner i havet. Detta gjorde att vårt lilla hotell hänvisade till en enkel liten remsa strand en bit bort. Tips till andra är att satsa på fem-stjärnigt och stanna på hotellet.
Är inte speciellt överväldigad över invånarna men Egypten som ställe hamnar högt på min lista. Superhärligt klimat och ett vatten som får vilken dykare/snorklare som helst att hoppa högt!



Om man sen tar sig till några av världens mest otroliga skapelser så håller man på att svimma av förvåning. Själv hade jag gåshud, i 40 graders värme, när jag skulle få krypa ner i en av de största pyramiderna. Att rekommendera! Även om resan dit var outhärdlig och riskfylld så är jag tacksam att jag har gjort det.
"Been there, done that, baught a waterpipe.."

Faraos hämnd är inte att leka med så jag rekommenderar också att ta något som håller magen i balans...Aloe vera, kanske.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna! Mamma gav mig din adress förut och nu brukar kika in här och läsa ibland:) Du gör så mycket fint! Ha det gott kram Malin Finn

Anonym sa...

Åh vilka härliga semesterbilder. Självklart minns vi Egypten. Vi vill ju så gärna åka tillbaka dit. Då blir det dock lite fler stjärnor på hotellet den gången! Kanske en taxi till El Gouna också. ;-)

Fru Bes Blogg sa...

jag vill oxå se pyramiderna men är det inte en jävligt lång bussresa? jag längtar hus som helst redan :-)

/Fina