04 februari, 2009

Utmaning från Fru B..

Svara på frågorna:

Mitt roligaste minne?
Jag tror att det roligaste jag gjort i mitt liv var min tripp med min bästa vän (vi kan kalla henne Sara). Den gick till Singapore, Australien, Bali och Thailand och vi reste på "öppna biljetter" som var ombokningsbara i det oändliga och resan tog tyvärr slut (lite hastigt) efter nästan fyra månader. Men vilken lycka det är för mig att ha alla dessa minnen i bagaget och det bästa av allt är att vi skrev dagbok och fotade det mesta!
Lucky me!

Min favoritmat?
Oj oj oj, hur lång får listan vara? Ska ta några favoriter... Thai i alla former, lax i alla former, grytor, Creolsk gryta (tack Karin!)...men jag måste nog säga att svaret är ALL mat som äts i sällskap med min familj eller goa vänner! Det smakar liksom bättre då!

Min favoritfilm?
"Livet är underbart", "Så som i himmelen", "Det stora blå" och många fler...

Min favoritbok?
Läser inte så mycket, lyssnar hellre på musik

Min favoritfärg?
Den som jag blir glad av för stunden

Det mest pinsamma jag gjort?
Har aldrig gjort något pinsamt (what??). Okej då! Tar en mindre farlig, annars får man väl skämmas när man går ut.
Skulle åka tåg hem till från Estockholmo och sonen tappar en mjölkdrycksflaska i golvet mitt i gången. Denna får "vulkanutbrott" och lämnar små vita stänk på ALLA inom fyra meters radie. Ägnade närmare timmen åt att torka och dela ut servetter samtidigt som alla fick min mest skamsna ursäkt medans dem gnuggades med papper... Fy då! Det här får sonen höra fortfarande.

Mina bästa vänner?
Jag har turen att ha min bästa vän som partner, allt i ett...
Men annars har jag en som jag delat det mesta med och vet det mesta om mig, fröken S.

Sötaste bebisen?
Min son när han kom, men jag hoppas och tror att det kommer en alldeles underbart söt liten parvel i sinom tid...

Mitt livs största kärlek?
Jag har ALDRIG varit så förälskad i någon som jag är i min Älskling! Den bästa som finns, på riktigt!

Lämnar utmaningen vidare till Karin som tog hand om mig igår...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tänk så mycket man får reda på med så få frågor :)

Kramis,

Anonym sa...

Jag har antagit utmaningen!

Kul att få rota runt i minnet lite!
Om ett halvår skulle man kanske svara helt annorlunda!

Det godaste jag ätit får jag väl hos dig!!

Kram