05 februari, 2009

Indien


Min älskade son tar premiärdopp med kläderna på.

Som Ni kanske förstått så är en av mina passioner - RESA
Har haft den lyxen i mitt liv att jag rest mycket och sett många delar av världen. Det är något jag är stolt över och jag unnar ALLA detsamma. Jag tror att man får en annan syn på livet och på andra om man sett andra delar av världen. Kanske får man mer förståelse för andra kulturer och det kan underlätta när vi lever så nära varann som vi gör idag.


Älsklingarna i poolen med baren i bakgrunden

Här är vi på hotellet som vi bodde på största delen av tiden. Detta ligger i norra Goa och ägs av en svenska, Maria, och hennes indiska man. Superlyxigt och med hög standard! I alla kategorier får de högsta poäng av mig. Det låg dessutom på stranden, så restaurangen och solstolarna sträckte sig ner i den underbara sanden.
Maten är gudomlig!
..och som mannen säger, kostar tre kronor vad Du än beställer. Hummern kostade så klart en slant extra men inte mer en lunchen hemma i Sverige.
Passade även på att beställa ett par glasögon på trippen. Valde Gucci-bågar och blev ändå inte ruinerad.
Födelsedagen firades här och fick som present av mannen att få vad jag ville från "Kuddfodrals-ståndet". I resväskan tryckte vi ner hela 17 kuddfodral, kläder, träskulpturer och en hel del till.

Indien och människorna där är helt fantastiska, älskar barn och har en härlig inställning till livet. Naturligtvis ser man också en hel del fattigdom men vi som turister har en chans att välja och kan ändå känna att nånting gott kan man göra för några människor.

Mitt bästa restips! Ta inte med så mycket kläder, det är billigare än man kan tro. Boka gärna resan hemifrån med flygstol och hotell separat, så får man ner priset betydligt.

Hit ska vi åka igen med familjen - var så säker!

5 kommentarer:

Wilma sa...

Till att vara på reshumör idag!

Ja, det låter härligt med Indien, längtat dit i många år.
Egypten däremot har aldrig lockat.

Hoppas vi kommer till KINA igen...


//Kram, Qusen!

p.s. du vill inte ha en urtrött men "ska-inte-sova" unge?

Anonym sa...

hello bruden!
tack för senas, och tack för den fina tavlan jag fick, ska få gubben att sätta upp den på kontoret, där vi har grått på väggen. De blir fint de,

ha en trevlig helg.
Helene UPS

Anonym sa...

Hej!

Fick din blogg-adress av Siw. Kul att se att det första(senaste) inlägget handlar om Indien.
Vi pratar om att ta en tur upp till Dalarna i sommar, vi kanske ses;-)
Ha det gott o hälsa pojkarna!

Häln. Jenni (Indien)

Bygatan sa...

Hej! Vilka underbara brädor!! Vilka härliga bilder, ser helt underbart ut.
Jag är så fruktansvärt flygrädd så jag har tyvärr inte rest så mycket.

Ha en bra måndag, kram Lena

Anonym sa...

Jag är faktiskst väldigt sugen på Indien just och har börjat läsa lite om det men då vet jag att du kan rekommendera det iaf. =)