18 februari, 2009

Före och efter

Själv är jag ju så förtjust i "före och efter" bilder. Det ger en känslan av att "oj, vad lätt det är att förändra..om man vill".
När vi köpte huset (-07) så hade tidigare ägare inte gjort speciellt mycket invändigt. Även om det var beboeligt så ville vi verkligen ha det med våran touch. Därför bestämde vi oss för att göra så mycket som möjligt på en gång.
Det resulterade i att taket hamnade på första plats av naturliga skäl.
Sen kom faktiskt köket.
Jag säger bara IKEA. Deras planeringsverktyg på internet är fantastiskt, liksom köken - helt fantastiska. Mina varmaste rekommendationer!


Fönster mot baksidan


Mycket förvaring men ohh vilken planlösning


Här är det nästan klart, saknas spis/kakel

Köket var byggt i ett "U" och eftersom vi ville ha köksbordet vid fönstret, fick vi göra om det till ett "L". Är Ni med?
När det började rivas i köket, var jag på företagstripp till USA (oops), så Roger fick vara ensam projektledare. Golv lades in och Brandéns pärlspont fick komma upp på väggarna.


Fönstret mot framsidan - före

Precis hemkommen började köket ramla in på gården.
Proffs som man är så satt ju stommarna som en smäck! Det blev verkligen jättebra och precis som vi planerat (så när som på några små detaljer).


Fönstret mot framsidan - efter

Här är vårt side-by-side
Det tog inte så lång tid att sätta in köket och det krävdes absolut inga hantverkare. Fast det hade aldrig gått vägen utan min händiga man som verkligen KAN ALLT och hans kära far som också KAN ALLT! Det vi inte kunde innan, lärde vi oss. Vissa av oss läste även alla beskrivningar som följde med, medans andra inte behövde...
Jag är stolt över vårt kök och att vi gjort det själva.... och jag vet att Du undrar...Nej, deras timpenning har Du inte råd med, och...Nej, dem jobbar inte svart!

1 kommentar:

Fru Bes Blogg sa...

fasiken va snyggt! Vilken skillnad! Vitt är ju superfräscht!

/Fina