09 februari, 2009

Ön


En stolt son fick en firre

Vi har en sommarstuga dit vi ofta drar när vädret tillåter. Helt underbart ställe att vara på speciellt på sommaren när det är som varmast. Vi har en egen ö med ett par stugor på där björkarna susar och solen oftast skiner. Ett paradis när man vill koppla av eller bara umgås med familjen och andra goa nära och kära.


Sonen håller sambon i gungning
Nu var det länge sen man kände solvarma klippstenar under bara fötter. Då värmer det lite extra att titta på sommarbilderna.


På ön är alla välkomna. I sommar hoppas jag att vi kan vara där mycket och att vi får besök av kusiner, farbror och en massa vänner... Ser fram emot grillspett, bad, vindrickning, korsord och goda frukostar på bryggan!


Min gamle morfar har en stuga på en ö i en sjö längre bort. Det hör så klart till att man speedar bort i motorbåten genom kanalen och får sig en bamsekram av honom med jämna mellanrum. Han är en speciell man, min morfar. Mer spontan än honom tror jag inte att man kan vara. Alltid positiv och skryter om alla i hans närhet som de mest fantastiska människorna...
..."det Kalle säger om Olle, säger mer om Kalle än om Olle".
Min morfar är fantastisk!


Ses snart i stugan
/Anna

1 kommentar:

Wilma sa...

Åh, fick även mig att längta till "Ön" när vi pratades vid tidigare idag.Den är sen barndomen starkt förknippad med midsommarfirande, knätoffs dans till fiol, hallonpaj, korsord i hängmattan...

Nu längtar jag enormt till sommaren!
(18 veckor, 1 dag, 21 timmar och 49 minuter till midsommar...*s*)