09 februari, 2009

Måndag är en bra dag


Utsikten från rummet mot vägen

Vilken dag! Man blir så lycklig! Inte för att jag skulle få för mig att försöka, men är det överhuvud taget möjligt att vara sur eller arg en sån här dag...


Sett från verandan, entrén och uthuset

Igår, söndag, var jag borta hela dagen och kom hem först på kvällen. När jag kör ner på gården genom grinden så blev jag alldeles varm i kroppen.
Det måste vara så att tomten har bott här en gång i tiden...
Snön bara vräkte ner och lade sig som (ännu) ett tjockt täcke över hela gården. I huset lyste massor av smålampor och alla lyktor utomhus var tända. Mitt på gården brann också en härlig brasa i eldkorgen...
Små gångar var uppskottade fram till huset, där mannen väntade.

Uthuset sett från verandan
Väl inne så känner man värmen från spisen som det eldats i hela dagen medans det pysslats och donats. Köket som jag lämnat som ett bombnedslag var kliniskt rent och med en kaffebryggare som puttrade och doftade nybryggt.
Är inte det KÄRLEK, så säg!
Ännu ett fynd från en loppis
Livet är underbart!
"Tag väl vara på Ditt liv, nu är det Din stund på jorden"

4 kommentarer:

Wilma sa...

Go´a Rogga!

Ser härligt ut med all snö, vi har också fått vår beskärda del här på Höglandet, visst är det fint?

Kram, Qsen!

Anne sa...

Visst är livet underbart...och det kan väl inte kallas för annat än kärlek om kaffet är klart när mankommer hem.

Kram Anne

Fru Bes Blogg sa...

kan det vara ett loppisfynd från Gagnef? såg att dom hade flera där när jag var dit! Trist att jag inte var med i söndags om man dessutom fick en ansiktsbehandling :-) Men vi hade faktiskt mysigt i Lofsdalen också trots att allt gick i mot oss! Åh herrregud vilken dag haha!

/Fina

Anonym sa...

Hej vännen.
Gud vad mysigt ni bor, jo de är snö här med men den är ishård.
Tomten har säkert bott där...
Kram på dig
Helene UPS