26 februari, 2009

Sportlov

En vecka som denna är det full rulle, medans man kanske skulle vilja ha det så här...

Idag var det upp tidigt som gällde. Min yngsta kusin med familj är i Dalarna på besök och dagen erbjuder SKRIDSKOR med matsäck, fika hos mormor och våfflor här senare på dagen. Innan det bär iväg skulle jag ha hunnit göra någon bräda också...
Var som sagt och storhandlade igår. Men eftersom jag skulle iväg på jobb fick jag bara lämna ALLT (nio fulla kassar plus massor bredvid) till mannen som kom hem hungrig och helt slut. Kändes inte bra, en rejäl skopa dåligt samvete fick jag med mig i bilen då jag åkte.
När jag däremot kom hem, efter 23, var allt stoppat i kyl/frys/skafferi och små spår av att det ätits kebabtallrik. Det lilla som fanns kvar mumsade jag i mig omedelbart!
En underbar känsla är det i alla fall att både kyl och frys är FULLPROPPADE med god mat! Nu är vi laddade för ännu en månad.
Nu ska det jobbas!

4 kommentarer:

Anne sa...

Visst är det härligt när allt är på plats i kyl, frys och skafferi...Ännu skönare är om man slipper jobbet att få dit det, det räcker väl med att handla..;)

Många kramar Anne

Unknown sa...

Oj, jag har aldrig kommit så långt att jag skulle månadshandla. Jag försöker veckohandla, men oftast går inte ens de utan vi åker in flera gånger i veckan. Olönsamt, jag vet!

Kramis,

Bygatan sa...

Hej Anna!

Ville berätta att min Matilda tycker jättemycket om läppceratet hon fick! Det håller verkligen läpparna mjuka och känslan håller sig länge kvar!
Tack så mycket!

Vad duktiga ni är som storhandlar, det är vi jättedåliga på.

Ha en fortsatt trevlig helg, kram från Lena & Matilda

Anonym sa...

Hihi, sicken cooling! :) Jag ahr haft en Grandis. :)
/Malin Inspiration & Design