12 februari, 2009

Städdag

Idag hade jag tänkt att huset skulle få sig en extreme makeover. Det var länge sen det städades grundligt, så det är verkligen dags för det.

Vet inte hur Ni gör när det ska städas men jag kan då börja med tusen projekt samtidigt.
Som nu t ex, försöker få igång en brasa, gör ett nytt inlägg och börjar plocka lite utspridda saker i huset. Hopplös, säger min man att jag är. Det händer mycket men det är omöjligt att hinna avsluta alla projekt innan dagen är slut.


Vår kohud som ligger i rummet

Ska iväg och ha en skön hudvårdskväll till ett gäng kvinnor senare idag, så då vill jag att det ska vara städat och klart. Jag skulle kunna vara ärlig mot mig själv och inse att jag kan göra hälften i morgon men jag är TIDSOPTIMIST så jag måste ju försöka!
Kul är det, i alla fall! Jag gillar nämligen att städa.

Till helgen ska vi nog åka till Leksand och kolla på hockey (första gången i mitt liv) och tillverka lite nya brädor... Men en sak har sonen bestämt...lååångfrukost på mornarna! Det ser vi alla fram emot.

Inga kommentarer: